Na našoj stranici koriste se digitalni kolačići (cookies). Korištenjem naše stranice, prihvataš da se neki kolačići preuzimaju od strane tvog pretraživača i uređaja.

Menu

 
Reels Image

5 insajderskih savjeta iz slikarskog ateljea

29.11.2017

5 insajderskih savjeta iz slikarskog ateljea

Došli smo na ideju da uz konzultiranje sa profesionalcima za vas izradimo listu sa najčešćim pogreškama prilikom slikanja i uporabe boja uopće. Uz to smo dodali i par savjeta koji se mogu čuti samo u ateljeima umjetnika sa bogatim iskustvom. Vjerujemo da je većina vas upoznata s ovim, ali pouzdano znamo i da ima početnika kojima će savjeti koje smo prikupili biti od koristi. S obzirom da je slikarstvo široka tema, sve to smo podijelili u nekoliko blogova kako vas ne bismo odjednom zasuli sa previše informacija.

 

 

 

Akrilne boje i voda

Prvi savjet odnosi se na akrilne boje - po riječima slikara ovo je česta pogreška i problem kod početnika koji posljedice umiju pripisivati lošoj kvaliteti akrilnih boja ne znajući da sami griješe. Pri uporabi akrilnih boja na neupojnim podlogama nužno je znati da se preporučuje boje rastvarati sa najviše 30% vode. Zašto? Ukoliko u boju dodate više od oko 30% vode, to će poremetiti sustav veziva i uništiti njegovu vezivnu moć, pa će pigmenti ostati slobodni. Slikanjem narednog sloja boje ili lakiranjem, unatoč tome što je prethodni sloj suh, kistom ćete povlačiti i pigment koji se nije vezao za podlogu. To će uzrokovati miješanje boja i stvarati prljave tonove. Kada radite na papiru koji je upojan ovo pravilo nije nužno poštovati. Papir će na svoj način vezati pigmente, ali kada radite na primiranom platnu koje nema takvu upojnu moć, budite obazrivi. Za slikanje lazurima rabite akrilni gel ili medijume za glazuru umjesto puno vode.

 

 

Problem brzog sušenja akrilnih boja

U radu sa akrilnim bojama javlja se još jedan problem, a vi se možda niste dosjetili ovog rješenja. Kao što znate, akrilne boje imaju svojstvo da se brzo suše, što im je nekada blagodat, a nekad nedostatak. U slučajevima kada vam njihovo brzo sušenje smeta, pripremite bočicu vode sa finim raspršivačem i njome povremeno kvasite boje na paleti. Kvasite oslikane partije na platnu ako želite da duže ostanu svježe. Kvasite i samo platno kako bi se boje nanijete na njega sporije sušile.

 

 

 

Miješanje i čuvanje boja

Iskusni slikari savjetuju, također, da kada miješate boje uvijek u svjetliju boju dodajete tamniju i tako postupno dolazite do željene nijanse. Ovaj savjet vam možda zvuči bespotrebno i kao nešto što čak i školarci znaju, ali obrnutim postupkom se može desiti da bespotrebno izradite preveliku količinu boje i da ona ostane na paleti, osuši se i postane neuporabljiva.

 

 

 

Što učiniti ako ste gotovi sa slikanjem za danas, a ostalo vam je svježe boje na paleti? Upotrijebite stare, prazne teglice s poklopcem da boju sačuvate do narednog puta. Čak i plastične čaše zatvorene streč folijom mogu poslužiti. Bitno je samo da boja ne bude na otvorenom. Uljanu boju možete skladištiti i u zatvorenoj teglici ili ako preko boje nalijete vodu. Kada bude vrijeme za ponovnu uporabu, vodu prospite, a boja će ostati svježa. Na tržištu postoje od skora i specijalne palete sa spužvama koje čuvaju boje svježim, kao i palete koje se mogu zatvoriti. Boja se u njima neće sušiti brzo kao na otvorenoj paleti.

Odabir palete

Iako izgleda kao sporedna stvar, paleta je za slikara značajan „alat“. Za miješanje boje rabite bijelu ili bar svijetlu paletu. Neka bude dovoljno velika kako vas nedostatak prostora ne bi ometao u miješanju novih nijansi. I naravno, dobro je da to bude plastificirana podloga koja neće upijati vodu ili ulje iz boje i tako ubrzavati njeno sušenje. Poseban je osjećaj kada imate onu pravu drvenu slikarsku paletu s mjestom za prst koja je zaštitni znak slikara, ali neki slikari preferiraju bijelu paletu zbog boljeg uvida u boje. Nekim slikarima su pak praktičnije jednokratne palete koje se mogu kupiti u vidu blokova, a neki se služe i bijelim plastičnim tanjurićima kakve nosite na izlet.

Njegujte svoje kistove

Kistove nikako ne ostavljajte u vodi ili, još opasnije - u terpentinu! Da, ovo je iznimno važno a jednostavno pravilo. Često se ono krši jer u slikarskom zanosu to sasvim smetnemo s uma. Ako kist duže vremena ostane potopljen, ljepak kojim su vlasi pričvršćene popustit će i dlačice će početi ispadati. Kod mekših kistova će se desiti i da se oblik vlasi deformira. Ako poštujete ovo pravilo sigurno je da ćete svojim kistovima produžiti vijek što je dobra stvar za vaš budžet. Posebno ako u kolekciji imate i skupe kistove kao one za akvarel od fine prirodne dlake. Perite ih na vrijeme, ne ostavljajte boju na njima da se osuši kako ne biste morali kasnije da ih tretirate jakim kemikalijama.

 

 

Osim toga što ćete ih uredno prati i skladištiti nakon rada, ne zaboravite da ih perete i tokom slikanja. Ako je na kistu prilikom miješanja nove boje zaostalo i boje kojom ste prethodno slikali, desit će vam se da pravite „prljave nijanse“ i da vam boje na slici nemaju zvučnost i intenzitet kakav ste zamislili. Dakle, vodite računa i o toj sitnici.

 

 

Created by the system www.fast-webshop.com

YjA0ZTg
Популарни производи
У глобалу: 0
Све у корпу
Priuštite si kreativno iznenađenje
{IMAGE}
{NAME}
Na lageru Broj: {NUMBER} Cijena: {PRICE} €
-
1
+
Dodaj u košaricu
{SECOND_IMAGE}
{SECOND_NAME}
Na lageru Broj: {SECOND_NUMBER} Cijena: {SECOND_PRICE} €
-
1
+
Dodaj u košaricu