Na našoj stranici koriste se digitalni kolačići (cookies). Korištenjem naše stranice, prihvataš da se neki kolačići preuzimaju od strane tvog pretraživača i uređaja.

Menu

 
Reels Image

Sve što morate znati prije prve uporabe slikarskih medijuma

01.11.2017

Sve što morate znati prije prve uporabe slikarskih medijuma

Slikanje uljem na platnu je ozbiljna stvar. Veliki majstori slikarstva radili su ulja na platnu, a i dan danas ova vještina je odabir profesionalaca prije svega. U školi nam ne dopuštaju ni da se približimo uljanim bojama (ako ste sad odrasli, razumijete, pomislite na te mrlje) i uglavnom se družimo sa temperama i vodenim bojama.

 

 

Poželite li da se oprobate sa ovim najcjenjenijem slikarskim priborom, shvatit ćete da ne znate gotovo ništa o njima. Samim tim, još veća misterija mogu biti slikarski medijumi. Što oni zapravo rade? U čemu je razlika između svih tih vrsta na tržištu? Ovo je opširna tema, tako da ćemo sada samo započeti odgovore na ova pitanja i upoznati se sa osnovnim i najpopularnijim sredstvima.

Čemu uporaba medijuma pri slikanju uljem na platnu?

Medijumi su kemijska sredstava koja nam pomažu da kontroliramo dužinu sušenja ulja na platnu, njihovu konzistenciju i sjaj nakon završetka slikanja. Medijume možete rabiti mješajući ih sa bojama na paleti ili možete namočiti kist za slikanje u njih svaki put kada vam to zatreba, kao što radite sa vodom pri slikanju akvarela. Medijumi su važni jer su svi ti krasni efekti nastali slikanjem uljanim bojama na platnu zahvaljujući slojevima boje koju nanosite na platno. Da bi boje bile tako slojevite i kompozitne, nužno je da slojevi boje imaju različite brzine sušenja i fleksibilnost. Upravo ovo se dostiže dodavanjem medijuma.

 

 

Čarolija slikarskih medijuma nastaje kada ih pomješate sa bojom u pravoj razmjeri. To je i jedan od razloga zašto nam se ova procedura, ako smo laici ili nemamo iskustva, čini toliko mističnom i kompliciranom. Većina medijuma po prirodi imaju nijansu koja vodi na žućkasto. To znači poseban oprez pri mješanju sa svijetlim bojama, u protivnom će i one same blago požutjeti nakon sušenja.

Terpentin ulje

Po hemijskom sastavu, terpentin je otopina i jedan je od najčešćih i tradicionalnih slikarskih medijuma. Ubrzava vrijeme sušenja tako što razblažuje boju, a potom isparava (isto kao voda kod akrilnih boja). Terpentin je također dobar za čišćenje slikarskih kistova i nezamjenljiv je pribor u svakom ateljeu. Ako slikate u slojevima, terpentin upotrijebite za svoj osnovni, prvi sloj, budući da uvijek treba prvo da primjenite slojeve koji se brzo suše.

 

 

 

Rafinirano laneno ulje

Ovo je najpopularniji uljani medijum. Rafinirano laneno ulje usporava vrijeme sušenja, što može biti veoma korisna karakteristika, ako bojite u slojevima. Nek vaš moto bude Sporo preko brzog. Prvo naslikajte slojeve koji se brzo suše, a onda će svakom sljedećem sloju koji dodate trebati više vremena da se osuši. Na taj način, možete dodavati sa svakim slojem još više medijuma. Ovaj medijum, između ostalog, povećava sjaj i transparentnost, kao i uglačanu koenzistenciju uljanih boja.

 

 

Štand laneno ulje

I ovaj medijum se dobija od sjemena lana, ali je razlika u odnosu na prijašnji u tome što je ono ostavljeno da odstoji (otud naziv, eng. Stand = stajati) i da se zgusne. Također, razlika je i u načinu proizvodnje. Za razliku od rafiniranog lanenog ulja, ovo ulje se dobija izlaganjem sjemenki lana visokim temperaturama, ali u procesu bez prisustva kiseonika. To znači da je više koncentrirano i da ga možete koristiti u manjim količinama. Ako vam, pak, ta gustina smeta, možete ga razrijediti terpenitom. Osim što produžva period sušenja, funkcija štand lanenog ulja je da da dodatni sjaj. Također, omiljen je proizvod slikara koji sami izrađuju svoje boje.

 

 

Uradi sam medijumi

Medijume možete i sami raditi, ali su danas dostupni jako kvalitetni već gotovi medijumi sa različitim namjenama (brzo sušivi, sporosušivi, ugušćeni medijumi i drugi). Ako ste početnik, nema potrebe da se upuštate u to. Neki sa tržišta će zasigurno zadovoljiti vaše osnovne potrebe, a kasnije, kada upoznate bolje uljane boje i to kako se one ponašaju, možete sami praviti svoju mješavinu i prilagođavati je svom načinu slikanja. Također, do nekih sastojaka nije jednostavno doći ili su potrebni posebni procesi kako bi se oni spojili sa ostalim komponentama, pa je to još jedan razlog da se, kao početnici, odlučite ipak za kupovinu gotove supstance.

 

 

Sve ovo što smo naveli se može upotrijebiti i samo (terpentin, rafinirano ulje, štand ulje) ali je najbolje kada si uradite mješavinu u određenom promjeru, jer svaki od ovih sastojaka, upotrijebljen u velikoj količini, može naštetiti slici (terpentin smanjuje vezivnu moć, ulje usporava sušenje i žuti). Ipak, ako se riješite da slikate i nužno vam je univerzalno i brzo rješenje koje će biti korisno u svim slojevima, to bi mogla biti mješavina terpentina, lanenog ulja i nekoliko kapi damar laka.

 

 

Created by the system www.fast-webshop.com

OTlmY
Популарни производи
У глобалу: 0
Све у корпу
Priuštite si kreativno iznenađenje
{IMAGE}
{NAME}
Na lageru Broj: {NUMBER} Cijena: {PRICE} €
-
1
+
Dodaj u košaricu
{SECOND_IMAGE}
{SECOND_NAME}
Na lageru Broj: {SECOND_NUMBER} Cijena: {SECOND_PRICE} €
-
1
+
Dodaj u košaricu